Translation 3 : Economic

Tuesday, November 17, 2015

It’s the $75 trillion question facing world leaders as they gather for the G20 summit this week: Can a healthier U.S. economy thrive while most of the globe struggles to grow at all?


Sebanyak 75 dollar triliyun dipertanyakan oleh para pemimpin dunia pada pertemuan mereka di G20 minggu ini : Dapatkah ekonomi AS berkembang dengan bagus sedangkan sebagian besar dunia berjuang untuk tumbuh?

Nearly alone among major nations, the U.S. – which makes up more than 20% of the $75 trillion global economy — appears to be accelerating.

Hampir sendirian di antara negara-negara besar, AS – yang memiliki lebih dari 20% dari ekonomi global 75 dollar triliyun – sepertinya bersiap untuk lebih cepat.

Friday’s employment report extended the strongest streak of job gains since 1997, lending growth has revived, auto sales were healthy in January and consumer confidence climbed to a seven-year high.

Laporan pekerja hari jum’at  memperpanjang keuntungan terbanyak  sejak tahun 1997, pertumbuhan kredit telah dihidupkan kembali, penjualan akan membaik pada bulan Januari dan dipastikan konsumen akan mencapai level tertinggi untuk tujuh tahun kedepan.

The news has been good enough that traders and economists are again contemplating a possible move by the Federal Reserve to lift short-term interest rates form zero as early as June.

Berita itu berdampak positif untuk pedagang dan ekonom yang sedang mendiskusikan perubahan yang mungkin dilakukan oleh Federal Reserve untuk mengangkat suku bunga jangka pendek menjadi nol pada awal Juni.

Source : Yahoo finace

You Might Also Like

0 komentar

Communities

Blogger Perempuan