Translation 3 : Pendidikan

Tuesday, January 20, 2015

Open University Indonesia - Kuala Lumpur

Bahasa Sumber

Indonesia’s education system is one of the worst in the world according to a recent report.

Indonesia has the fourth largest education system in the world yet in a landmark education report of 50 nations Indonesia ranked last.  For a country that has been experiencing a stable 5 to 6 percent annual economic growth rate and is classed as a middle income country by the World Bank, it is sad that it’s education system and thus it’s youth are not benefitting.

So why did it rank so poorly?

The answer, as is often the case with developing countries still finding their feet as a democracy, appears to be corruption.  Even more tragic.  The funding is there but it ends up in the pockets of corrupt civil servants and not in classrooms.

Hasil Terjemahan
 
Berdasarkan laporan terakhir sistem pendidikan di Indonesia adalah salah satu yang terburuk di dunia.

Indonesia memiliki sistim pendidikan terbesar keempat di dunia namun dalam laporan pendidikan dari 50 negara menunjukan bahwa Indonesia menduduki peringkat terakhir. Untuk negara yang telah mengalami pekembangan ekonomi tahunan yang stabil dari 5% ke 6 % dan didaulat sebagai negara yang memiliki pemasukan menengah oleh bank dunia, menyedihkan jika sistem pendidikan dan pemudanya tidak diuntungkan.

Mengapa peringkatnya sangat buruk?

Jawabanya adalah, sering kali penyelesaian kasus mengenai pengembangkan negara menggunakan asas demokrasi, hal ini dapat menimbulkan korupsi. Yang lebih tragis, pendanaan itu ada tapi berakhir di kantong pribadi para koruptor di pegawai sipil dan tidak untuk pendidikan. 


With love :)
Emawati
Mahasiswi Sastra Inggris  
Universitas Terbuka Kuala Lumpur 

You Might Also Like

0 komentar

Communities

Blogger Perempuan